Hrană pentru creier

hrana pt creier

Peşte gras

Studii recente atestă faptul că există o legătură strânsă între consumul de peşte şi îmbunătăţirea performanţelor cognitive. Important este să consumi peşte gras, pentru că acesta conţine acizi graşi Omega 3, care ajută la stimularea memoriei. Aşadar, consumul de somon, sardine, hering şi macrou este esenţial pentru o bună funcţionare a creierului. Cercetatorii susţin că persoanele care au consumat cel puţin o dată pe săptămână peşte sunt mult mai puţin dispuse la apariţia bolii Alzheimer.

Ouă

Ouăle de găină sunt recomandate celor care doresc să-şi revigoreze memoria. Colina şi vitamina B 12 sunt numai două dintre substanţele benefice care se găsesc în ouă. În plus, ele conţin şi lecitină, care îmbunătăţeşte memoria. În acelaşi timp, ouăle de prepeliţă protejează celulele neuronale, revigorează şi îmbunătăţesc memoria şi coeficientul de inteligenţă.

Morcovi

Morcovii sporesc capacitatea de memorare. O cură cu morcovi este ideală pentru revigorarea memoriei. De aceea încearcă să te obişnuieşti ca în fiecare dimineaţă să mănânci o salată de morcovi proaspeţi.

Fructe de mare

Crabii sunt ideali pentru îmbunătăţirea capacităţii de gândire. Bogată în iod, lecitină şi fosfor, carnea de crab previne apariţia tulburărilor de memorie şi ajută la o mai bună concentrare. Se poate consuma fiartă, la cuptor sau prăjită, dar este delicioasă şi în salate.

Spanac

Cercetătorii au descoperit că spanacul conţine acid folic, care previne şi chiar ajută la vindecarea pierderilor de memorie. Având un conţinut important de antioxidanţi, spanacul încetineşte deficienţele de memorie şi apariţia problemelor sistemului nervos central care apar odată cu înaintarea în vârstă.

Banane

Bananele conţin substanţe benefice pentru creier. Glucoza, vitaminele şi mineralele îl energizează. Astfel, o banană pe zi, cât mai coaptă, îţi reface rapid energia consumată zilnic prin efort intelectual.

Ciocolata

Ciocolata este foarte bună pentru îmbunătăţirea capacităţii de memorare. Cu toate acestea, nu exagera! Este de preferat să consumi ciocolată neagră.

Cereale integrale

Cerealele integrale conţin foarte mulţi carbohidraţi care dau un impuls creierului. Încearcă să consumi cât mai des câte un castron de cereale integrale cu lapte sau chiar un sandviş cu pâine din cereale integrale.

Soia

Proteina din soia, pe care o găsim în diferite produse vegetale, precum laptele sau brânza de soia ori în suplimente, este bună pentru îmbunătăţirea memoriei. Aşadar, şi soia ar trebui să facă parte din dieta ta zilnică.

Nuci

Nucile sunt recomandate în cazul problemelor de memorie, deoarece conţin o substanţă, fenilalanină, un aminoacid esenţial pentru organism. Această substanţă are şi un rol de   neurotransmiţător, difuzând semnalele nervoase între neuroni şi creier, cu rol în protejarea memoriei.

Polen de albine

Polenul de albine îmbunătăţeşte activitatea cerebrală. Substanţele nutritive din polen alimentează creierul cu hrana necesară. Prin urmare, poţi încerca şi cura cu polen. Zilnic se administrează câte două linguriţe cu polen, timp de 30 de zile. După o pauză de şapte zile se repetă tratamentul.

Suc de coacăze

Dacă vei bea o cană cu suc proaspăt de coacăze negre pe zi, nu vei mai avea probleme cu pierderile de memorie. Studiile efectuate de specialişti arată că sucul acestor fructe ajută memoria chiar şi după  ce aceasta a intrat în declin. Astfel, persoanele în vârstă care au consumat de-a lungul vieţii într-un mod susţinut suc de coacăze se descurcă mai bine cu 40% faţă de cele care nu au consumat.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s